2011. szeptember 9., péntek

Kapcsolódj össze saját dolgoddal!



Csak három fajta dolgot tudunk találni az univerzumban: az én dolgomat, a tiédet, és Isten dolgát. Bármi, ami az én,  a te és bárki más befolyásán kívül esik, az Isten dolga, a valóság.
Az átélt stressz jó része onnan származik, hogy mentálisan a saját dolgainkon kívül élünk. Ha olyasmiket gondolok, hogy "munkát kéne találnod; azt akarom, hogy boldog légy; pontosnak kellene lenned; jobban kéne magadról gondoskodnod", a te dolgaiddal foglalkozom. Ha aggódom földrengés, árvíz, háború miatt, vagy ha meg akarok halni, Isten dolgaiba avatkozom. Ha mentálisan a te dolgaiddal, vagy Isten dolgaival foglalkozom, akkor kirekesztem magam. Ha te éled az életed és én mentális szinten a te életed élem, ki marad itt, hogy élje az én életemet? Mindketten ott vagyunk nálad. Gondolatilag a te ügyeidben (dolgaidban) lenni távol tart engem attól, hogy jelen lehessek saját életemben. Elválasztottam magam saját magamtól,  és csodálkozom, hogy miért nem működik az életem. 
Azt gondolni, én tudnám, mi lenne a legjobb bárkinek is, azt jelenti, hogy nem a saját dolgaimmal foglalkozom. Még ha a szeretet nevében is, ez akkor is tiszta beképzeltség, és az eredmény: feszültség, nyugtalanság, félelem. Tisztában vagyok azzal, hogy mi jó nekem? Ez az egyetlen dolgom van. A legjobb, ha először ezzel foglalkozom, mielőtt megoldanám a te problémáidat. 
Amikor eljutsz oda, hogy a "kinek a dolga" kérdést elég mélyen megérted, és a saját dolgoddal kapcsolódsz össze, számodra elképzelhetetlen felszabadulást élhetsz át az életedben. Legközelebb, ha stresszt, vagy kényelmetlenséget érzel, tedd fel magadnak a kérdést: "kinek a dolgával foglalkozom gondolatban?" és lehet, hogy szétdurransz a nevetéstől! Ez a kérdés vissza tud vezetni önmagadhoz. És lehet, hogy észre fogod venni, hogy soha nem tudtál jelen lenni egész életedben, mert mentálisan mások dolgaival foglalkoztál, az ő életüket élted. Ha csak egyszerűen észreveszed, hogy valaki másnak a dolgába merültél bele, máris visszatérhetsz saját csodálatos önmagadhoz. 
És lehet, ha ezt egy darabig csinálod, észreveszed, hogy a te saját dolgod, mint olyan, nem is létezik. Hogy az életed önmagától is tökéletesen zajlik. 






Byron Katie: Négy kérdés

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése